Butiker Kundtjänst Outlet
DE / SE / FI / DK / NO / NL
Sök

Köpvillkor

Allmänt

Original Brands Sweden AB (556834-9699) är moderbolaget som bedriver verksamheten för Kids Brand Store. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Kids Brand Store.

Genom att genomföra en order på denna sida godkänner du dessa köpvillkor samt samtycker till vår Integritetspolicy.

Alla varor förblir Kids Brand Store's egendom till dess att full betalning är oss tillhanda.

Vi förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks samt att alla försök till bedrägerier polisanmäls.

Kids Brand Store reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

För alla priser i webbutiken ingår svensk moms med 25 %.

Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.


Betalning

När du klickar på knappen "Slutför köp" i kassan accepterar du att att köpet innebär ett betalningsansvar. Vi samarbetar med Klarna som tillhandahåller nedan betalningssätt:

  • Faktura via Klarna Faktura.
  • Delbetalning hos Klarna
  • Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank
  • Kortbetalning med Visa och Mastercard

Betalningsalternativ styrs av Klarna Checkout som anpassar dessa automatiskt utifrån deras riskbedömning. De alternativ som finns är Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Gör du inget val så är normalt Klarna Faktura det som är förvalt. 

Leveranstid

Normal leveranstid från Kids Brand Store är 1-3 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveranstiden vara något längre. Vid leveransförsening från vårt lager har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.

Paketet skickas antingen med PostNord, Bring, DHL, Instabox eller Budbee beroende på vilket fraktalternativ du har valt i kassan. Läs mer under Frakt & leveranser om vad som gäller för respektive fraktalternativ. För paket som inte har hämtats ut debiterar Kids Brand Store en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar vad det kostat oss att skicka ut paketet samt att mottaga det i retur.

Du som kund är ansvarig för att de uppgifter som lämnas vid beställning är korrekta, t.ex. namn, e-post och telefonnummer. Lämnas fel mobiltelefonnummer kan ditt paket inte aviseras via SMS utan en brevavi måste skickas hem till dig. Detta medför att avisering av ett levererat paket tar någon dag extra. 


Transporter

Kids Brand Store använder PostNord, Bring,  DHL, Instabox och Budbee för att skicka paket. Om varan vi skickat skadas eller kommer bort under transporten till dig är Kids Brand Store betalningsansvariga, du måste dock meddela vår kundtjänst inom skälig tid (14 dagar). Samma sak gäller om varan skadas eller kommer bort när du återsänder den till oss. Samtliga sändningar är spårbara. Tänk på att alltid spara kvittot för försändelsen du skickar tillbaka som du får hos ombudet när ni lämnar i paketet. 


Ångerrätt/ Retur/ Byte

Du har alltid 14 dagars ånger- och bytesrätt när du handlar hos oss på Kids Brand Store. Observera att returrätten (av hygieniska skäl) inte gäller underkläder om plomberingen är bruten. Returrätten gäller heller inte på presentkort. Presentkort kan alltså inte bytas ut mot kontanter. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadade varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket och få pengarna tillbaka. För att registrera en retur eller ett byte så använder du länken du fick med i din leveransbekräftelse eller loggar in på ditt kundkonto och väljer den order du vill returnera. Se till att varorna du vill skicka tillbaka ligger korrekt vikta i den påsen/förpackningen de levererades i och att alla etiketter sitter kvar. Observera att du vid byte måste lägga en ny beställning på den storlek du önskar och att varan du returnerar kommer att hanteras som en retur. 

Skulle du vilja byta eller returnera en vara har du alltid fri retur hos oss. Oavsett vilket fraktalternativ (gäller ej Budbee Hemleverans) du har valt skickar vi alltid med en returetikett som du sätter på paketet som ska tillbaka. Tänk på att alltid spara kvittot för försändelsen du skickar tillbaka. Kvittot får du hos ombudet när du lämnar i paketet.

Om du betalat din order med faktura och behöver returnera varor så rekommenderar vi att du pausar din faktura. Detta gör du enklast själv via tjänsten Mitt Klarna. Mitt Klarna finns även som app. Logga in här eller i appen och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Därefter väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via mail. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas ut en uppdaterad faktura när returen är hanterad.

Om du har betalat en order med ett presentkort och sedan gör en retur så kommer summan för returen att laddas tillbaka på presentkortet.

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerat en eller flera varor (gäller hela fakturabeloppet). Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justerats. Kids Brand Store står inte för eventuella avgifter på grund av försenad betalning.

Reklamationer & fel

Kids Brand Store följer vid eventuella reklamationer konsumentköplagen. Du registrerar din reklamation via returlänken som du fick med i din leveransbekräftelse eller inne på ditt kundkonto. Kids Brand Store betalar returfrakten vid fel eller reklamationer. Tänk på att alltid spara kvittot för försändelsen du skickar tillbaka. När vi fått varan och godkänt reklamationen betalar vi tillbaka till dig vad du lagt ut för varan.

Återbetalning

Som kund har du rätt att återfå pengarna inom 30 dagar från det att du häver köpet. Detta gäller från den dag då Kids Brand Store mottagit meddelandet. Om Kids Brand Store företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag Kids Brand Store mottagit den reklamerade varan. 



Säkerhet

All information skickas alltid krypterad med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder att informationen skickas via en säker förbindelse och att dina uppgifter inte kan läsas av utomstående. Vid kortköp hanterar Klarna kontrollen att kortet är giltigt för köp direkt mot din bank. Klarna behandlar din betalkortsinformation på ett korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, MasterCard, Diners, American Express och JCB står bakom. Detta innebär att dina betalkortsuppgifter hanteras på ett säkert sätt.

Cookies

När du besöker vår hemsida använder vi cookies, du hittar mer information om hur vi behandlar cookies i vår cookiepolicy.


Personuppgifter

När du registrerar dig eller lägger en beställning hos Kids Brand Store godkänner du som vår kund att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förväntar dig av oss enligt vår integritetspolicy

Vid frågor kan du kontakta vår kundtjänst.



Rabatter & erbjudanden

Alla rabatter och erbjudanden med en giltighetstid gäller endast under angiven tidsperiod. Köp genomförda utanför en rabatt eller erbjudandeperiod kan inte justeras i efterhand. Då rabatter eller erbjudanden kan ha en giltighetstid medför det att priser efter aktuell tidsperiod kan höjas (normalt tillbaka till ordinarie priser).

OBS! Det går inte att använda rabattkod vid köp av presentkort.



Åldersgräns

För att handla hos oss på Kids Brand Store krävs det att man är över 18 år. Är man under 18 år krävs målsmans tillstånd.



Force majeure

Under force majeure skjuts Kids Brand Store’s förpliktelser upp. Om perioden då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som kund och Kids Brand Store rätten att häva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.



Övrigt

Vi förbehåller oss alltid rätten att neka en order som vi anser inte är korrekt, t.ex. p.g.a. felaktig rabatt eller felaktigheter i vårt butikssystem. Du som kund informeras alltid vid en cancellering av order samt orsaken till att ordern nekas.

OBS! Vi rekommenderar att alla tvättbara plagg skall tvättas innan användning. Detta för att inte riskera att varan färgar av sig vid användande. Man skall alltid vara medveten om att färgade textila plagg kan torrfälla och färga av sig.

Klagomål eller beröm avseende Kids Brand Store’s tjänster eller produkter ser vi gärna att ni omgående meddelar vår kundtjänst.

Bolagsinformation
Original Brands Sweden AB

Org. nr: 556834-9699
Momsregistreringsnummer: SE55683496990