

American Needle kepsar för barn och ungdomar
American Needle har gjort sig kända som varumärket med klassiska kepsar med påsydda lagmärken och logotyper från stora kända amerikanska idrottslag. Vid starten 1918 inledde American Needle sin verksamhet inom textilproduktion och sömnad som importör av synålar. Till fabriken i Chicago anlitades skickliga skräddare, mönstermakare och sömmerskor och 20 år efter start tog varumärkets riktning en lyckosam vändning när man började tillverka kepsar.
Kepsar med klubbmärken för amerikanska idrottslag
Olika former av idrott som baseball och ishockey är givna inslag i den amerikanska kulturen. Idag förknippar många amerikansk design med teamkläder och kepsar med logotyper från olika idrotter, men ursprungligen var klubbmärken något som bara spelarna bar. 1946 kläckte grundarna av American Needle idén om att sälja basebollkepsar med populära lags logotyper påsydda framtill. American Needle vände sig till Chicago Cubs med ett förslag om att sälja kepsar med samma design som spelarna bar på planen till fansen som besökte på matcherna. Cubs ägare tvekade till en början då de inte trodde fansen skulle ha intresse av huvudbonaderna som spelarna bar. Idag är många lyckliga över att de ändå bestämde sig för att testa: Den första upplagan med Cubs-kepsar sålde slut på en dag. American Needle hastade med att snabbt sy upp nya kepsar och den nya leveransen sålde om möjligt slut ännu snabbare.
Ledande tillverkare av kepsar
Framgången talade sitt tydliga språk. Fansens stora efterfrågan på kepsar med deras lags symbol banade väg för att fler idrottslag ville sälja sina egna kepsar. Det dröjde inte länge innan American Needle levererade kepsar till alla stora idrottslag över hela USA under många år framöver. American Needle står för kvalitet, innovation och tradition. Idag är American Needle ett fjärde generationens familjeföretag som med åren befäst sin plats som branschledande, med kepsar som bärs av fans runt om i världen. Gör ditt köp av American Needle online hos oss på Kids Brand Store!