Sweden / SEK
Sweden / SEK
Denmark / DKK
Norway / NOK
Germany / EUR
Netherlands / EUR
Finland / EUR
För att göra en retur klicka här och registrera returen digitalt. Du hittar ditt ordernummer i din orderbekräftelse, alternativt så kan du logga in på “Mitt konto” och se dina beställningar.
Tänk på att plaggen ska vara oanvända och att alla etiketter ska finnas kvar. Lägg sedan produkten i påsen/kartongen och sätt på returetiketten och lämna till ett ombud/box/chauffören beroende på vilket fraktsätt du har valt. Spara gärna kvittot du får (oftast digitalt), då det är din garanti på att du lämnat ifrån dig returen.
Har du valt faktura kan du pausa den hos Klarna via appen eller genom att ringa 08- 120 120 10. Har du betalt den redan kommer Klarna att påbörja en återbetalning till dig så fort din retur blivit hanterad.
Önskar du ett annat plagg eller en ny storlek gör du ytterligare en beställning på hemsidan. Det blir ett nytt köp med en ny betalning. Skulle priset skilja sig från din första beställning är det bara att du återkommer till vår kundtjänst med ditt nya ordernummer så justerar vi priset åt dig i efterhand (om du beställt samma produkt men endast bytt storlek).
Om du har betalat en beställning med ett presentkort och sedan gör en retur så kommer summan för returen att laddas tillbaka på presentkortet.
Du har alltid full retur- och bytesrätt i 60 dagar hos oss, returkostnaden är 19 kronor. Tänk på att använda rätt returetikett för rätt beställning. OBS! Vid val av Budbee Hemleverans eller Budbee Box skickar vi inte med någon returetikett (se mer info nedan). Om du behöver hjälp med returen ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig. Tänk på att plaggen ska vara oanvända, i samma skick som när du fick dem och att påsar och etiketter ska finns kvar. Returrätten gäller ej underkläder med bruten plombering (av hygieniska skäl) eller presentkort.
Om du har valt faktura kan du enkelt och smidigt gå in på Klarna och rapportera retur så pausas fakturan tills att vi har hanterat returen. Detta är kostnadsfritt och görs genom att logga in på Mitt Klarna eller ringa Klarna på 08-120 120 10. Du kan även göra det i appen och då går du in på den aktuella beställningen och klickar på “Rapportera retur”. Så fort vi har hanterat din retur justerar Klarna fakturan. Genom att pausa fakturan slipper du betala för plagg som du returnerat.
Efter att du har registrerat returen digitalt gäller följande:
Ingen returetikett behövs, chauffören har med sig denna. Gå in via länken som skickades via SMS från Budbee eller via Budbee-appen. Boka din retur och reservera en box genom att välja “Boka retur”. När bokningen är klar har du 2 timmar på dig att lämna in returen i boxen. Därefter behöver du göra en ny bokning. Ta med returen till den valda boxen och öppna boxen genom att slå in koden som visas i länken/appen. Lägg paketet i boxen och stäng igen luckan. VIKTIGT det ska vara en returorder per box. När du har lämnat in returen kan du enkelt följa statusen för din retur via länken eller i appen.
Ingen returetikett behövs, chauffören har med sig denna. Gå in via länken som skickades via SMS från Budbee eller via Budbee-appen. Boka upphämtning av returen. Lämna paketet till föraren eller utanför dörren om du inte är hemma (om du väljer detta är du som kund ansvarig för returen). När du har lämnat ifrån dig returen kan du enkelt följa statusen för din retur via länken eller i appen
Fäst den medföljande returetiketten på paketet. Boka din retur via spårningslänken i SMS:et från Instabox. Om du inte hittar länken så kan du också gå in på instabox.io/return och själv skriva in ditt telefonnummer eller PaketID. Du får en PIN-kod som du behöver för att kunna öppna boxen där du ska lämna din retur. När returen är skapad så har du 60 minuter på dig att lämna tillbaka paketet (skulle du inte hinna så är det bara att skapa en ny retur).
Vid frågor som gäller Instabox kontaktar du Instabox kundsupport.
Ring på 010-206 90 01
Skicka ett sms till 073-749 42 96
Telefontider
mån-fre 08-22.15
lör-sön 09-22.15
Maila på [email protected]
Börja med att registrera returen på vår hemsida (här). När returen är registrerad får du en kod som ska skrivas på paketet. Skriv koden stort och tydligt. Det bokas även en upphämtning av din retur. Du får ett sms från oss med din bokning och en länk till Early Bird. Via länken kan du läsa var du ska placera paketet, byta dag för upphämtning och spåra din retur.
Early Bird hämtar ditt paket tidigt på morgonen när vi är ute och levererar morgontidningen.
Du får ett sms kl 07.00 samma morgon om att vi plockat upp din retur.
Fäst den medföljande returetiketten på paketet. Lämna din retur till ett ombud/paketbox och spara inlämningskvittot. Du kan använda kollinumret som står på kvittot för att spåra din retur.
Vid byte lägger du en ny beställning på det du önskar och registrerar en retur digitalt här på det du inte vill behålla. Du kan även registrera din retur genom returlänken som du fick i din leveransbekräftelse alternativt genom att logga in på ditt konto och välja beställningen som du vill returnera. Lägg sedan en ny beställning på det du önskar istället. Med en ny beställning kommer även en ny betalning/faktura. Det du skickar tillbaka kommer att hanteras precis som vid en retur.
Om du byter till ett likadant plagg men en annan storlek och priset skiljer sig på din nya beställning så justerar kundtjänst detta åt dig förutsatt att bytet sker inom 60 dagar. Detsamma gäller om det tillkommer frakt på din nya beställning. Återkom bara till vår kundtjänst med det nya ordernumret så hjälper de dig!
Kids Brand Store hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer från oss, men om du av någon anledning skulle ångra dig har du alltid 14 dagars ångerrätt. Tiden som du har på dig att ångra ditt köp kallas ångerfrist. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tar emot dina varor.
Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du har hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt kan du vara skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag på vår återbetalning. Av hygienskäl gäller ångerrätt på underkläder endast i de fall varans försegling är obruten.
I din leverans får du med en förbetald returetikett som du kan använda vid ett återsändande. OBS! Vid val av Budbee Hemleverans eller Budbee Box skickar vi inte med någon returetikett, då bokar du en retur via länken i SMS:et eller via appen, om du har den. Länken där du registrerar din retur finner du i ditt leveransmail eller inne på ditt kundkonto hos oss.
Återbetalning sker senast 14 dagar från den dag då vi mottar din vara.
Det finns ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Du kan även ladda ner formuläret här.
Kids Brand Store följer vid eventuella reklamationer konsumentköplagen. Om du vill reklamera en vara så ber vi dig att gå in via returlänken du fick med i ditt leveransmail för att registrera din reklamation eller klicka här. Du hittar även denna länk vid varje beställning inne på ditt kundkonto.
Om du bor på annan ort och har en lång resväg till butiken och behöver göra ett byte/retur/reklamation behöver du först kontakta kundtjänst. Det gör du genom att skicka in ett ärende till vår kundtjänst här innehållande informationen du ser nedan tillsammans med bild på ditt kvitto. Du har också möjlighet att posta in nedan uppgifter till vårt huvudkontor: Kids Brand Store, Örjansgränd 31, 72132 Västerås. Vi behandlar dina uppgifter enligt vår integritetspolicy
Namn
Adress
Postnummer
Ort
Mailadress
Bank
Clearing- och kontonummer
När vi mottagit all information skickar vi en returetikett som gör att du kan skicka tillbaka plagget till vårt huvudkontor. När vi mottagit och hanterat ditt ärende så gör vi en återbetalning till ditt bankkonto. Returavgift är 19 kronor. Om du vill göra ett byte så lägger du en ny beställning på det du önskar istället. Det blir då en ny betalning/faktura på den beställningen så betalningarna kvittas ej.
Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerat en eller flera varor. Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justerats. Kids Brand Store står inte för eventuella avgifter p.g.a. försenad betalning.
Om du har betalat din beställning med faktura och behöver returnera varor rekommenderar vi att du pausar din faktura. Detta är kostnadsfritt och görs genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på Mitt Klarna. Klarna har även en app. Logga in här eller i appen och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Därefter väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via mail. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas ut en uppdaterad faktura när returen är hanterad.
Beroende på hur du har betalat din beställning så återbetalar vi dina pengar på olika sätt. Om du betalat din beställning med kort återförs pengarna till samma konto som köpet gjordes ifrån. Från det att en återbetalning registrerats kan det ta upp till 14 dagar innan pengarna syns på ditt konto. Vid betalning via faktura så dras den returnerade varusumman av från din faktura automatiskt och en ny faktura skickas till dig. Du betalar sedan kvarvarande belopp via din nya faktura om du valt att behålla någon vara. Om du redan betalt din faktura så skickas ett återbetalningsmail till dig från Klarna där uppgifter för återbetalning efterfrågas. Mailet skickas normalt 1-3 arbetsdagar efter att din retur hanterats av oss.
Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerar en eller flera varor. Samtliga återbetalningar hanteras av vår betalpartner Klarna. Vid frågor som rör återbetalning ber vi dig att ta kontakt med Klarna direkt: 08-120 120 10
Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer
Sweden / SEK
Sweden / SEK
Denmark / DKK
Norway / NOK
Germany / EUR
Netherlands / EUR
Finland / EUR