Fri frakt på köp över 599 kr och alltid fri retur

Rea

Retur, byten & reklamation

Du har som kund hos KidsBrandStore.se full retur- och bytesrätt i 14 dagar.

Du kan inom 14 dagar efter mottagandet av en vara välja att antingen byta den eller få pengarna tillbaka. Observera att returrätten av hygieniska skäl inte gäller underkläder. Du har som kund självklart rätt att utan kostnad öppna förpackningen och prova varan. När du skickar tillbaka en vara så är det viktigt att den är i samma skick som när du fick den. Den ska vara vikt på ett korrekt sätt i originalpåsen och samtliga etiketter ska vara kvar samt ligga synliga.


Ångerrätt

KidsBrandStore hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer från oss, men om du av någon anledning skulle ångra dig har du alltid 14 dagars ångerrätt. Tiden som du har på dig att ångra ditt köp kallas ångerfrist. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tar emot dina varor.

Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du har hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt kan du vara skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag på vår återbetalning. Av hygienskäl gäller ångerrätt på underkläder endast i de fall varans försegling är obruten.

I din leverans får du med en förbetald returetikett som du kan använda vid ett återsändande.

Återbetalning sker senast 14 dagar från den dag då vi mottar din vara.

Det finns ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Du kan även ladda ner formuläret här: ångerblankett.


Retur

Du har full retur-och bytesrätt i 14 dagar hos oss och det är helt gratis. Det enda vi vill är att kläderna är oanvända och att påsar och etiketter finns kvar. I ditt paket hittar du en förklistrad returetikett “Return Drop Off” och den ska klistras på utanpå paketet. Lämna sedan in paketet till ett postombud. När din retur har hanterats av oss så återbetalar Klarna dig, alternativt justerar din faktura.

Om vi inte skulle hinna hantera din retur innan din faktura förfaller så kan du som kund enkelt förlänga fakturans förfallodatum. Detta är kostnadsfritt och görs antingen genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på “Mitt Klarna”. Ett tredje alternativ är att anmäla att man gjort en retur via Klarnas betalningsapp.

 Ladda ner returblankett här


Byte

För att byta ett plagg så lägger du helt enkelt en ny order på kidsbrandstore.se på det/de plagg du önskar byta till. Genom att lägga en ny order får du hem det/de önskade plagget/plaggen snabbare. Med en ny order kommer även en ny faktura. Det du skickar tillbaka kommer att hanteras precis som vid en retur.

Skulle det tillkomma fraktkostnad eller andra priser på den nya ordern så justerar vi på kundtjänst självklart detta åt dig.


Reklamationer och fel

KidsBrandStore.se följer vid eventuella reklamationer konsumentköplagen (konsumentverket.se). Om du vill reklamera en vara så ber vi dig att skicka ett mail till info@kidsbrandstore.se med en liten beskrivning, ordernummer samt en bild så hjälper vi dig sedan därifrån.


Byte/retur/reklamation av butiksorder via webben

Om du vill göra ett byte/retur/reklammation och inte har möjlightet att besöka butiken så skickar du en bild på ditt kvitto till info@kidsbrandstore.se samt ditt:

• Namn
• Adress
• Postnummer
• Ort
• Emailadress
• Kontonummer

När vi svarar på detta mail så bifoagar vi en returetikett som gör att du kan skicka tillbaka plagget till vårt centrallager kostnadsfritt. När vi mottagit och hanterat ditt ärede så gör vi en återbetalning till ditt bankkonto. Om du vill göra ett byte så lägger du en ny betällning på det du önskar istället. Det blir då en ny betaning/faktura på den ordern så betalningarna kvittas ej.


Betalning Klarna

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerat en eller flera varor. Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justerats. KidsBrandStore står inte för eventuella avgifter p.g.a. försenad betalning. Om du betalat din order med faktura och behöver returnera varor så rekommenderar vi att du förlänger din fakturas förfallotid. Detta gör du enklast själv via tjänsten Mitt Klarna (klicka här). Du kan även förlänga din fakturas förfallotid genom att kontakta  Klarnas support direkt: 08-120 120 10


Återbetalning

Beroende på hur du har betalat din order så återbetalar vi dina pengar på olika sätt. Om du betalat din order med kort återförs pengarna till samma konto som köpet gjordes ifrån. Från det att en återbetalning registrerats kan det ta upp till 14 dagar innan pengarna syns på ditt konto. Vid betalning via faktura så dras den returnerade varusumman av från din faktura automatiskt och en ny faktura skickas till dig. Du betalar sedan kvarvarande belopp via din nya faktura om du valt att behålla någon vara. Om du redan betalt din faktura så skickas ett återbetalningsmail till dig från Klarna där uppgifter för återbetalning efterfrågas. Mailet skickas normalt 1-3 arbetsdagar efter att din retur hanterats av oss.

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerar en eller flera varor. Samtliga återbetalningar hanteras av vår betalpartner Klarna. Vid frågor som rör återbetalning ber vi dig att ta kontakt med Klarna direkt: 08-120 120 10


Om en tvist uppstår

Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). Vi följer alltid deras rekommendationer!

Hos oss på nätet hittar ni barnkläder av högsta kvalite för barn och ungdomar - Märkeskläder online!