Fri frakt på köp över 599 kr och alltid fri retur

Rea

Vanliga frågor & svar

Nedan samlar vi de vanligaste frågorna som våra kunder ställer till vår kundtjänst samt svar på dessa frågor.
Vi ber er som kund titta igenom frågor och svar nedan innan ni kontaktar vår kundtjänst.

 

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?
Varför kan jag inte välja min storlek på en vara?
Jag kan inte längre hitta en vara som tidigare funnits i webbutiken? 
Jag kan inte beställa fler av en vara – varför?
En vara är slut i lager hos er – Kommer den in igen och när?
Har min beställning gått igenom?
Hur lång är leveranstiden?
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Var är min beställning?
Var är min faktura?
Vad är det minsta varubelopp jag kan beställa för?
Kan jag ändra/avbeställa en order?
Vad har ni för fraktavgift?
Hur returnerar eller byter jag en vara?
Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Varför har inte mina varor blivit skickade?
Vad är ett kollinummer?
När får jag kollinumret?
När man söker på kollinumret så står det inget på Postens sida?
Jag har inte fått någon AVI/SMS från Posten. Vad har hänt?
Hur länge ligger mitt paket kvar på posten?
Vad händer om min beställning blir försenad?
Jag har fått fel produkt.
Kan jag handla om jag är under 18 år?




Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?
 För varje artikel och varumärke skall det finnas en storleksguide med information för val av rätt storlek. För att få fram storleksguiden klickar du på länken ”Storleksguide” bredvid fältet där storlek kan väljas. Om storleksguiden inte hjälper dig är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon.



Varför kan jag inte välja en viss storlek på en vara?
 Om den storlek du vill välja inte är valbar eller inte finns att välja är den tyvärr slutsåld. De storlekar som visas och som är valbara, är de som finns kvar i lager. Om en storlek av en vara säljer slut försöker vi oftast göra en kompletteringsbeställning. De flesta varumärken vi erbjuder tillverkar sina kollektioner efter beställnig och kompletteringslager är i de flesta fall mycket begränsade. Detta medför att vi på förhand inte vet om och vad vi har möjlighet att komplettera.



Jag kan inte längre hitta en vara som tidigare funnits i webbutiken?
Om du inte kan hitta en vara som du tidigare sett i webbutiken, betyder detta att varan har sålt slut. Om en vara säljer slut försöker vi oftast göra en kompletteringsbeställning. De flesta varumärken vi erbjuder tillverkar sina kollektioner efter beställnig och kompletteringslager är i de flesta fall mycket begränsade.  Detta medför att vi på förhand inte vet om och vad vi har möjlighet att komplettera.



Jag kan inte beställa fler av en vara – varför?
Hos KidsBrandStore.se kan man enbart beställa varor som finns i lager. Detta för att vi ska kunna hålla våra snabba leveranser. Försöker du köpa fler antal varor än vad det finns i lager kommer det inte att gå. Vårt system går då automatiskt tillbaka till det antal som finns i lager.



En vara är slut i lager hos er – Kommer den tas in igen och när?
Skulle en viss produkt vara slut i en viss storlek eller helt och hållet och du är intresserad av när den kommer in igen, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst. Berätta vilken produkt samt storlek du är intresserad av så svarar vi på din fråga så snart vi kan.



Har min beställning gått igenom?
Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

  • När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken ”Din order”.
  • En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna mailadress.
  • Du kan se din order under ”Min sida” när du loggar in på hemsidan.

     


Hur lång är leveranstiden?
 Normalt ligger postens leveranstid på 2-3 arbetsdagar. På leveransbeskedet som skickades till dig fick du ett kollinummer. Du kan söka via postens hemsida (http://www.posten.se/) på ditt kollinummer och se vart din beställning befinner sig. Med detta kollinummer kan du även (tillsammans med legitimation) hämta upp dina varor när du ser att de anlänt till utlämningsstället. Din beställning ligger på ditt utlämningsställe i max 14 dagar. (Om det inte angetts ett kollinummer på ditt leveransbesked beror detta på att din beställning skickats som brevpost och har därför inget kollinummer).



Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt när du lägger din order, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Kontakta vår kundtjänst via mail och ange ditt för– och efternamn, mobilnummer samt ditt personnummer så att vi kan hitta din order och hjälpa dig.



Var är min beställning?
Du kan spåra ditt paket med det kollinummer som mailas till dig när din order skickas från oss. Du kan följa paketets gång genom att fylla i ditt kollinummer på Postens hemsida (http://www.posten.se/). Med detta kollinummer kan du även (tillsammans med legitimation) hämta upp dina varor när du ser att de anlänt till utlämningsstället. Din beställning ligger på ditt utlämningsställe i max 14 dagar. Om det inte anges ett kollinummer på ditt leveransbesked beror detta på att din beställning skickats som brevpost till den leveransadress du angett och då inte har något kollinummer.



Var är min faktura?
Din faktura har mailats till den mailadress som du angivit hos oss. Mailet har ”Klarna” som avsändare, Klara är vår fakturapartner. Fakturan skickas samtidigt som vi skickar din beställning till dig.



Vad är det minsta varubelopp jag kan beställa för?
Det finns för tillfället ingen begränsning på minsta varubelopp för beställning.



Kan jag ändra eller avbeställa en order?
Du som kund har alltid rätt att ändra eller avbeställa din order fram till det dess att den har gått till leverans. Kontakta omedelbart vår kundtjänst  angående din ändring så hjälper vi dig justera din order.



Vad har ni för fraktavgift?
Vi har ingen fraktavgift alls om du beställer för över 599 kr. Beställer du under det beloppet så tillkommer en fast fraktkostnad på 39 kr. Din beställning skickas normalt iväg samma dag om du beställer innan klockan 14:30 på vardagar.



Hur returnerar eller byter jag en vara?
Retur:
Du har full retur-och bytesrätt i 14 dagar hos oss och det är helt gratis. Det enda vi vill är att kläderna är oanvända och att påsar och etiketter finns kvar. I ditt paket hittar du en förklistrad returetikett “Return Drop Off” och den ska klistras på utanpå paketet. Lämna sedan in paketet till ett postombud. När din retur har hanterats av oss så återbetalar Klarna dig, alternativt justerar din faktura.

Om vi inte skulle hinna hantera din retur innan din faktura förfaller så kan du som kund enkelt förlänga fakturans förfallodatum. Detta är kostnadsfritt och görs antingen genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på “Mitt Klarna”. Ett tredje alternativ är att anmäla att man gjort en retur via Klarnas betalningsapp.

Byte:
För att byta ett plagg så lägger du helt enkelt en ny order på kidsbrandstore.se på det/de plagg du önskar byta till. Genom att lägga en ny order får du hem det/de önskade plagget/plaggen snabbare. Med en ny order kommer även en ny faktura. Det du skickar tillbaka kommer att hanteras precis som vid en retur.

Skulle det tillkomma fraktkostnad eller andra priser på den nya ordern så justerar vi på kundtjänst självklart detta åt dig.

 

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
KidsBrandStore.se följer alltid konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Om du vill reklamera en vara så ber vi dig att skicka ett mail till info@kidsbrandstore.se med en liten beskrivning, ordernummer samt en bild så hjälper vi dig sedan därifrån. Vi står alltid för portot vid ett fel eller en reklamation.



Varför har inte mina varor blivit skickade?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Om du mailar oss måste du ange ditt för– och efternamn samt telefonnummer. Om din order inte gått igenom beror detta troligtvis på att betalningssättet du valde inte godkänts.



Vad är ett kollinummer?
Ett kollinummer är ett spårningsnummer som Posten tillhandahåller för att du själv ska kunna bevaka ditt paket. Du kan via Postens hemsida (http://www.posten.se/) söka på ditt kollinummer och se ifall paketet är framme och var det finns att hämta. Om du ser att ditt paket är levererat till ditt utlämningsställe så kan du hämta ut det med ditt kollinummer samt legitimation. SMS och avier är bara påminnelser. Kollinummer skickar vi till dig i leveransbeskedet via e-post så fort din beställning skickas från oss.



När får jag kollinumret?
Det skickar vi till dig i det leveransbeskedet du får via e-post så fort din beställning packats och skickats från oss.



När man söker på kollinumret så står det inget på Postens sida?
Det kan ta ett tag innan posten registrerar ditt kollinummer på sin hemsida. Avvakta och prova lite senare igen. Om du då fortfarande inte kan söka på ditt kollinummer kan du höra av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.



Jag har inte fått någon AVI/SMS från Posten. Vad har hänt?
Det bästa är då att du använder ditt kollinummer och söker via Postens hemsida (http://www.posten.se/). Om paketet är framme på utlämningsstället kan du hämta ut din beställning med kollinumret samt legitimation. SMS och avier är bara påminnelser. SMS-avi är något posten skickar ut och skall komma till dig så fort paketet är framme. Har du inte fått ett sms så har du troligtvis angett fel telefonnummer vid beställningen. Om beställningen inte blivit uthämtad efter ett par dagar, skickar Posten ut en brevavisering till dig.



Hur länge ligger mitt paket kvar på posten?
Ett paket ligger kvar max 14 dagar innan det skickas tillbaka till avsändaren. För alla paket som inte hämtas ut debiterar KidsBrandStore.se kunden en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.



Vad händer om min beställning blir försenad?
Vid en eventuell försening så har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat så förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Lägg dock märke till att alla varor som du kan köpa alltid finns på lager så förseningar uppstår endast om det har blivit något fel på vårt lager.



Jag har fått fel produkt/order.
Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick ber vi dig kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.



Kan jag handla om jag är under 18 år?§
Om du är under 18 år så måste du alltid ha målsmans tillstånd för att kunna beställa hos oss på KidsBrandStore.se

 

 

Hos oss på nätet hittar ni barnkläder av högsta kvalite för barn och ungdomar - Märkeskläder online!